حاتمی: تعدادی از داوران والیبال برای مدتی از قضاوت محروم شدند

پایتختی های والیبال

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

حاتمی: تعدادی از داوران والیبال برای مدتی از قضاوت محروم شدند
بازديد : 1375


رییس کمیته داوری فدراسیون والیبال با بیان اینکه نمی توان منکر اشتباهات داوری در دور رفت لیگ برتر والیبال شد، گفت: برخی از داوران به دلیل اشتباهات در قضاوت از طرف کمیته بازخواست و یا مدتی از قضاوت محروم شدند، اما برای حفظ شان و شخصیت، اسامی آنان اعلام نمی شود. "امیدوار حاتمی" در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون والیبال افزود: بازیهای دور رفت لیگ برتر والیبال خیلیبه هم نزدیک بود و حدود 70 درصد بازی ها نیز بیش از سه ست داشت که این موضوع آماری بیانگر کار سخت داوری است. حتی اگر بازی ها در سه ست پایان یافت، اما امتیازهای حساس بالای 25 داشت.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتمهم دور رفت لیگ برتر والیبال، آشنا نبودن بازیکنان، مربیان و تماشاگران با قوانین و مقررات جدید داوری در والیبال بود، خاطر نشان کرد: در بسیاری از مواقع اگر آنان با قوانین جدید آشنا بودند، دیگر به نحوه قضاوت داور اعتراض نمی کردندتا حاشیه های نیز برای بازی بوجودنیاید. به عنوان مثال برخورد با توردیگر خطا محسوب نمی شود اما در برخی بازها به داورها برای نگرفتنخطا در این موارد اعتراض می شد.
رییس کمیته داوری فدراسیون والیبال در ادامه با بیان اینکه نمی توان منکر اشتباهات داوری در دور رفت لیگ برتر والیبال شد، گفت: برخیاز داوران در دور رفت لیگ برتر والیبال به دلیل اشتباهات خود از طرفکمیته بازخواست و یا مدتی از قضاوت محروم شدند، اما برای حفظ شان و شخصیت آنان، اسامی اعلام نشده است. امیدواریم در دور برگشت که بازیکنان و مربیان نسبت به قوانین اشراف بیشتری می یابند، بازی های بهتر و بدون مشکل در قضاوت شاهد باشیم.
وی یکی از مشکلات اصلی دور رفتلیگ برتر والیبال را استفاده از نیروهای محلی به عنوان منشی و خط نگهدار دانست و گفت: برای هر بازی داور اول و دوم از مرکز اعزام می شود، اما سایر عوامل قضاوت از شهرمیزبان و یا استان میزبان انتخاب می شوند. در بسیاری از مواقع تیم ها و تماشاگران انتظارات غیر منطقی از این افراد دارند که با روحیه ورزشکاری همخوانی ندارد و آنان را با مشکل روبرو می کنند.
رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال گفت: در مجموع داورانی که در دور رفت لیگ برتر والیبال قضاوت داشتند، نمره قابل قبول گرفتند چراکه در هیچ یک از بازی ها قضاوت و داوری موجب باخت تیمی نشده است.
حاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که داوران و ناظران مانع رالی مسابقات نشوند و بازی والیبال کمتر قطع شود، گفت: ناظران و نمایندگان فدراسیون والیبال نباید اجازه دهند که نقض قوانین انجام شود. متاسفانه برخی از نمایندگان و ناظران شرح قانون را انجام نمی دهند و عاملی برای ایجاد شک و تردید می شوند. به عنوان مثال اگر یک بازیکن کارت زرد در بازی می گیرد، برایبار دو در همان بازی نمی توان به آن بازیکن کارت زرد داد و باید حتما از کارت قرمز استفاده کرد. یا اگر خط نگهدار تشخیص داخل یا اوت داد، داور اول باید بر مبنای مشاهده خود و استفاده از نظر خط نگهدار، رای قطعی دهد و نمی تواندتکرار و سرویس بجا اعلام کند.
رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال در ادامه با بیان اینکه اشتباهات داوری جزئی از بازی است، تاکید کرد: نباید این اشتباهات خدای ناکرده با غرض ورزی و یک سویه باشد. ناگفته نماند که خستگی مسافرت ها، تاخیر در پرواز و دیررسیدن به مقصد نیز در عملکرد داوران تاثیر گذار است و نمی توانآنها را نادیده گرفت.
حاتمی در پایان در خصوص استفاده ازداوران ایرانی در لیگ جهانی سال آینده میلادی، گفت: یکی از مزایای مهم حضور ایران در لیگ جهانی همین موضوع است. در بازی های لیگ جهانی تنها داور اول و دوم از طرف فدراسیون جهانی مشخص می شوند و سایر عوامل قضاوت مانند منشی ها و خط نگهداران از کشور میزبان انتخاب می شوند. بنابر این در بازی های کهتیم ملی والیبال ایران میزبان است، فرصت مناسبی برای اینگونه عوامل به وجود می آید که از تجربه حضور درلیگ جهانی استفاده کنند.



موضوع: اخبار واليبال,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط تركمن قيز در تاریخ 1391/9/21/2 و 17:01 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

نه هيچ ييلديريمي مشاهده نشد
پاسخ:ولي اينجا ييلدرم آدم هم كشت :d

این نظر توسط طاهر در تاریخ 1391/9/21/2 و 14:11 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

سلام مصیبت وارده رو تسلیت میگم... پاسخ:سلام... جريان صاعقه رو ميگي؟ ممنون...

این نظر توسط فروز در تاریخ 1391/9/21/2 و 13:17 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

براي داداش گلم پاسخ:ممنون آبجي گلم

این نظر توسط مهدی ملقب به قدیمی در تاریخ 1391/9/20/1 و 15:11 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

خدایا تمام خنده های تلخ امروزم رامیدهم


یکی از ان گریه های شیرین زمان کودکیم رابه من بده



=============



[گل]

این نظر توسط در تاریخ 1391/9/20/1 و 13:54 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

اوه چي ميگي تو؟؟؟
شهر من قربونش برم پر از امنيته
ماشالله..ماشالله چشم نخوره
شهرمو چشم نزني
شهره منه ديگه پاسخ: اي من هيچي نميگم،خودت داري چي ميگي؟ انقد تعريف شهرتو نكن،خودت چشش ميزنيا راستي اونجا هم ييلدرم نيش زد؟خخخخ

این نظر توسط تركمن قيز در تاریخ 1391/9/19/0 و 16:41 دقیقه ارسال شده است

[Comment_Gavator]

سلام خوبي؟

چه خبر؟

راستي اونجا بارون ميباره؟

اينجا عجب هوايي شده هااااااا

هوا هواي پياده رويه الان..با چتر.. پاسخ: سلام آبجي خوبم خودت خوبي؟ سلامتي... اينجا هم بارون مياد هم تگرگ،اونم وحشتناك مگه از جونم سير شدم كه برم قدم بزنم...


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف